Hujan oh hujan..

::8 Dec 2008::

Tarikh tu merupakan hari raya Aidiladha bg sume umat islam di seluruh dunia.

Tapi smlm kat sini, hujan tak berhenti-henti turun dari pkl 5pg smpi lar pkl 6ptg smlm. So agak terbatas la klau nak kuar kemana mana.

Smlm aku teringin nak pegi ke Bukit Antarabangsa, Ukay Perdana..yg kene tanah runtuh tu. Tapi tak lepas naik atas. Mmg pasukan RELA dah block tak bg org luar masuk kecuali press..huhu. Tak sampai hajat aku nak amik pic tmpt kejadian..

Bila tgk kat dlm paper. Dlm berita TV..rasa simpati btul kat mangsa² tanah runtuh tu. Sbb keTAMAKan pemaju nak mengaut keuntungan dgn membuat rumah² mewah kat lereng² bukit, ramai org awam yg menjadi mangsa dan korban.

Alhamdulillah…aku tgk ramai NGO yg dtg memberi bantuan. Cuma yg tak sedapnyer..mcm biasa lar..mesti ada gak yg beri bantuan sekadar utk menunjukkan kebaikkan parti politik nie (kuar tv lar, kuar paper lar..klau ikhlas tolong, watpe nak menunjuk). Nampak sgt tak ikhlas huhu.

Apa²pun, takziah bg sume mangsa dan sama² la kita berdoa semoga roh mangsa yg terkorban dicucuri rahmat dari Allah s.w.t (bg yg beragama islam lar😛 )

p/s: Slogan pemaju Kehidupan Tanah Tinggi, Kehidupan Berkualiti huh, tengkorak dia la huhu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: