Hidangan Raya :D

Raya haji yg lepas, seperti thn² sblm nie, mak aku mesti akan buat ketupat daun palas. Aku penah gak blaja cara nak membuat ketupat daun palas nie, tapi bila nak buat mesti lain yg jadi hehe. Tapi adik aku blaja kejap jer dah pandai (nampak sgt aku nie takde bakat:P)

Ketupat daun palas nie sedap klau dimakan ngan rendang. Perghh..mesti meleleh punyer la air liur klau tgk. Yang pastinyer, klau mak aku yg wat rendang tu, mmg masyuk punyer la😀

cara² membuat ketupat

cara² membuat ketupat

2 Responses

  1. ketupat palas..mmg susah skit nk wat..sebab die ada dua jenis..ketupat jantan n betina.. yg betina senang nk wat.. ketupat jantan tuh ne pandai ekjas skit..

    petua tanak pulut melekat kat jari & kuku = basahkan tangan yg nk picit pulut tuh dengan kapur sirih.. insyaAllah tak melekat dan melekit..hihi

    nk resipi rendang lak tak?? nnti ler aku amek gambar masa aku masak..ekekeke

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: