Basuh baju…

basuh baju

basuh baju

Sblm nie bila nak basuh baju jer, aku hanya perlu masukkan baju yg nak dibasuh ke dalam mesin basuh, pastu on paip air, masukkan sabun dan set mode wash+rinse+spin dan tunggu.

Tapi bila aku smpi jer kat lahad datu nie, baru lar aku tau yg kat asrama takde mesin basuh. So alternatif yg aku ada cuma dua:- 1. hantar ke dobi atau 2. basuh secara old school – basuh tgn (apa!!!!!)

Dan nak dijadikan cite, sabtu lepas aku pegi lar mencari dobi ngan beberapa kawan aku. Hampeh…takde satu pun bukak. Rupa²nya kat sini dobi bukak dari isnin – jumat jer. sabtu bukak halfday.

Nak taknak, terpaksa aku basuh baju sendiri…letih gak tgn aku memberus. Baru 3 helai baju jer aku berus huhu.  Tgh memberus tu, teringat lak aku time kecik² dulu. Waktu tu mesin basuh mmg satu barang yg boley dianggap sbg barang mewah. Tak sume keluarga yg ada mesin basuh. Termasukla famili aku. So, mak aku basuh baju dgn cara nie lar. Hmm..thanx mak😀 tak pernah terfikir lak aku akan kesusahan mak aku dulu. Jaga aku ngan adik² aku yg lasak + membersih rumah + basuh baju + masak + kerja….pheww that’s a lot of work if u ask me.

oklah..nak smbg tgk movie ahaks😀 ciao.

Leave a Reply

