Keje baru :D

Hari nie merupakan hari kedua aku bekerja di sebuah company IT di Cyberjaya. Buat masa nie blm ada task utk aku sbb aku masih dlm sesi orientasi. Keje dlm dua hari nie takde lar letih. Yg buat aku letih adalah aku kene travel selama 1 jam utk smpi ke Cyberjaya dari rumah aku di Taman Melawati.

Mcm biasa, aku dah set target apa yg patut aku blaja selama aku keje kat sana. Kumpul knowledge sebanyak boley. Aku mmg teringin sgt nak troubleshoot Mainframe & High-end Storage. Agaknyer dah bosan troubleshoot mid-level server kot. Ntahlar….yg pastinyer, aku takmo skill aku di level yg sama lagi 3 thn. Keje IT di bidang swasta nie kene compete ngan org lain. Tak mcm keje IT di dlm kerajaan, rilex & rilex & rilex. Quite a bold statement from someone yg tak penah bekerja dlm bidang kerajaan haha. Nak wat mcmana, mmg itu yg aku nampak sepanjang 3 thn bekerja di Hospital Serdang sebagai IT vendor.

Opis hour staff kerajaan 8pg → 5ptg termasuk 1 jam lunch break. Tapi kenyataan yg berlaku kat sana, masuk opis kadang² jer pkl 8pg, selalu pkl 9pg atau 10pg. Pastu breakfast sejam. Lunch kuar pkl 12tghari, masuk balik pkl 3ptg. Pkl 4.30ptg atau 5ptg dah balik. Tapi tak sume mcm tu. Segelintir jer. Brp bnyk segelintir tu…fikirla sendiri😛

Leave a Reply

