Durian

Klau ditanyer pada rakyat Malaysia apa dia raja segala buah, mesti majoriti akan menjawab; durian. Apa yg aku perasan, skrg nie tgh musim durian. Sepanjang perjalanan pergi & balik aku dari tmpt keje, aku tgk mmg bnyk gerai yg menjual buah durian. Pelanggan jgn ckp lar..sentiasa penuh.

Waktu aku sekolah rendah dulu, mmg aku cukup suka ngan durian. Setakat 3 biji durian, aku sorang dah boley habiskan. Tapi bila masuk sekolah menengah, aku makin lama makin tak brp gemar pulak mkn durian. Jgn kata mkn, bau durian pun dah cukup buat aku sakit kepala. Aku sendiri taktau napa taste aku boley berubah smpi mcm tu sekali.

Lain pulak ceritanyer ngan wife aku. Dia merupakan salah sorang dari penggemar durian. Pantang nampak durian, mesti nak beli. Tapi sejak dia pregnant, kene kurangkan mkn durian. Tak elok sgt utk baby dlm perut klau mkn bnyk sgt durian. Aku perasan bila lalu jer gerai jual durian, wife aku mesti jeling² hehe. Nak lar tu😛

Tadi otw balik dari keje, tiba² rasa nak beli lak durian sebijik dua utk bg mak & wife aku mkn. Kesian lak tgk wife aku duk mengidam..beli lar skit utk dia lepas rasa ngidam tu.

Ada bnyk pilihan durian yg aku nampak. Ada yg 1kg RM5. Ada yg 4 biji RM10. Ada 2 biji RM10. Aku taktau nak amik yg mana, pastu fikir lak yg akan mkn cuma mak & wife aku jer, so aku beli yg 2biji RM10. Tanpa memilih terlebih dulu, aku capai jer mana² 2 biji durian & masukkan dlm plastik. Malas nak pilih…satu lagi kepala aku dah start sakit bau durian kuat sgt huhu. Napa lar aku jadi mcm nie. Mujur aku naik moto, klau naik kete, confirm melekat bau durian😛

Smpi jer kat rumah, aku pass plastik berisi durian tadi kat wife aku. Punyer seronok lar muka dia🙂 takpelar…kasi dia rasa seulas dua. Nanti mengidam sgt, tak elok lak utk baby. Bak kata org tua², klau isteri mengidam, bg jer apa dia mintak. Takut baby kuar nanti meleleh air liur. Terus-terang, aku kurang percaya sbnrnyer ngan teori tu. Tapi selagi tak memudaratkan & tak menyimpang dari akidah, apa salahnyer kan😉

4 Responses

  1. Abbgg…

  2. Oyeker huda..tue yang adi takut baby nie meleleh jer air liur..adi tau aku suka durian tue yg die belikan hehe..nie ble nk dapat kad jemputan ko nie..hehe

  3. imee! hehe, hepi sgt kan dapat fulfil mengidam tu, tapi yela cousin aku punya anak pun asik meleleh2 je air liur dia, tapi aku tak tanya lak kot ada benda dia nak makan tak dapat dapat masa pregnant, huuuu tapi, mmg basah baju, kusyen, bantal.. kalau senyum je meleleh2 air liur, tapi comel.. skrg dah okay dah..🙂

  4. Time kasih abg sbb belikan syg durian..syg abg muahh2..

Leave a Reply

