1 syawal

1 syawal….hari yg ditunggu-tunggu oleh semua umat islam yg berpuasa🙂

Syawal tahun nie mmg amat berbeza bg aku. Tidak seperti syawal yg sebelum² nie.

Kelainan dirasai tanpa abah…tiada lagi ketupat yang dianyam oleh abah. Tiada lagi lemang yang dimasak oleh abah utk dimakan pada hari raya. Tak dpt lagi salam & cium tgn abah di pagi raya…

.

.

.

Tetapi kekosongan diisi ngan kehadiran org baru, puteri aku yg pertama: Nur Rosyadah🙂

Nampak keceriaan di wajah mak bila menatap muka baby. Adik² aku pun rajin membantu jaga baby. Mak seronok sgt bila dgr imee dah bersalin. Bila mak mencium dahi baby, mak menangis….gembira aku fikir…sekurang-kurangnya, terubat sedikit rindu mak pada abah. Juga rindu aku pada abah..

.

.

.

Selepas solat sunat aidilfitri pagi tadi. Aku terus bergegas balik ke rumah. Rasa takmo tinggal baby lama² lak hehe. Smpi di rumah, aku tgk mak & imee tgk siap²kan baby. Dipakaikan baju raya yg dibeli oleh adik aku yg bongsu. Comei tetapi baju agak oversize haha.

Bnyk juga duit raya yg baby dpt. Tapi bapak dia satu pun tak dpt duit raya huhu.

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply

