Kaspersky Internet Security license expires today

Bangun jer tido, lepas bfast, aku pun on laptop mcm biasa. Elok jer load ke Windows, kuar pop-up msg nie:

Tepuk dahi aku:P . Baru teringat yg aku nyer one year subscription akan tamat hari nie. Padahal bulan lepas aku dah bercadang nak beli license baru utk tahun 2011.

Ramai yg tanya:

kenapa aku pilih Kaspersky?

Bagus ke Kaspersky nie?

Jawapan aku: Sangat bagus! Sbbnyer, Jackie Chan yg jadi duta Kaspersky hahahaha.

Dulu semasa aku masih bekerja di Hospital Serdang, aku pernah ditugaskan untuk memilih anti-virus mana yg sesuai utk application & hardware yg digunakan di Hospital Serdang.

Sebanyak 4 jenis anti-virus yg aku guna sebagai percubaan sebelum memilih anti-virus mana yg sesuai. Antara anti-virus yg aku cuba:

  1. Symantec Endpoint Protection 11
  2. F-Secure Protection Service for Business
  3. Kaspersky Space Security
  4. McAfee Enterprise

Tak perlu lah aku cerita keburukan setaip anti-virus. Cukuplah sekadar beritahu anti-virus yg paling sesuai adalah Kaspersky.

So lepas percubaan di hospital, aku berminat utk gunakan Kaspersky sbg anti-virus pada laptop aku & imee. So aku beli license utk 3 PC. Satu license aku install pada laptop aku. Satu pada laptop imee. Dan satu lagi aku jual kat kawan aku.

Selama setahun aku pakai mmg takde masalah yg berlaku mcm apps bug atau error pada reporting. Sumenyer tepat.

Klau nak ikutkan, inilah kali pertama aku beli license utk anti-virus. Sebelum² nie aku cuma pakai trial version 30 hari. Lepas 30hari aku akan re-image balik laptop aku ngan existing backup. Lepas tu install semula Kaspersky. Sungguh cheapskate aku nie hehehe.

So skrg nie aku tgh donlot Kaspersky Internet Security 2011 30days trial version. Install sementara nak tunggu hujung bulan sebelum beli license baru.

Lepas download, aku pun install Kaspersky Internet Security 2011 trial version.

Selepas install mmg console akan show application is not activated. Tapi jgn panik. Click saja kat License not installed

Kemudian akan keluar satu pop-up. Click pada Activate the application with new license

kemudian pilih Activate Trial Version

Satu connection ke server akan dibuat. Just tunggu smpi semuanyer selesai. Overall process untuk activate trial version amik masa tak sampai 1 minit.

Akhir sekali, tekan pada button finish. Dan hasilnyer: satu antivirus dgn full function akan boley diguna selama 30 hari😀

Buat masa nie aku tak dpt nak bagi review ttg Kasperky Internet Security 2011 sbb aku baru start pakai hari nie. Lepas trial version nie tamat, baru aku buat satu review.

Apa yg aku perasan, Kaspersky Internet Security 2011 ada satu widget baru yg kegunaanya aku blm pasti. Nak kene pakai baru tau berguna atau tidak widget tu.

One Response

  1. wiget tue leh tukar rupe bentuk..best2 pakai yg baru nie..sbb lain skit dr yg sblm nie..hehe

Leave a Reply

