Syukur Alhamdulillah :)

Smlm aku dipanggil utk 2nd interview. Interview pkl 11 pagi. Tapi pkl 8pg lagi aku dah siap².

Semangat beb. Teruja hati nie. Nak dtg awal 3 jam.

Huh!

Hahahahahaha. Takde lar. Sbnrnyer aku hantar wife aku dulu ke UPM, Serdang. Kemudian breakfast di kawasan Serdang juga. Lepas breakfast baru bergerak semula ke Cheras.

Kira² pkl 10.30pg aku smpi di tmpt interview. Itupun aku duk lepak sekejap di tmpt parking moto…nak tunggu jam pkl 10.50pg baru gerak naik ke kompeni tu. Takmo nampak mcm desperate sgt hehehe.

Pkl 10.50pg aku bergerak dari tmpt parking moto. Smpi tepat² pkl 11pg. Interviewer tu terkejut sebab aku punctual sgt² ahaks😀

Aku dipelawa masuk ke discussion room sementara interviewer tu amik document katanyer. Document apa, aku pun taktau.

Setelah menunggu lebih kurang 10minit kemudian, interviewer tu datang bawak satu envelope putih. Dan duduk di kerusi berhadapan ngan aku.

Interviewer: Hi. Morning. How are u?

Aku: Morning too🙂 Doing great .

Interviewer: Bagus². Ok, cut the story short. We want to offer u the position of System Engineer in our company. U agree or not? This is the summary of ur offer letter (sambil keluarkan kertas dari envelope & hulur kat aku). Hope u happy with it.

Aku: (amik kertas & baca…speechless……………tak percaya….btul ker nie???)

Interviewer: U nampak macam tidak berpuas hati saja? Something wrong? Maybe our offer is nothing compared to ur previous company.

Aku: No no no. Don’t get me wrong. I’m really happy with ur offer. Honestly, ur offer is way~ much better that my previous company🙂

Interviewer: So, when can u start?

Aku: 18 April. Is it ok with u?

Interviewer: Fantastic! See u on 18th then🙂 (sambil bangun dari kerusi & hulur tgn utk bersalam)

Aku: Thanx a lot sir🙂 (bangun dari kerusi & sambut salam)

Itulah 2nd interview yg paling cepat dalam sejarah hidup aku. Tak sampai 15 minit pun.

Alhamdulillah, rasa mcm satu beban dah diangkat dari kepala aku🙂 tenang skit rasa hati. Tak sabar aku nak bgtau iMee. Dia mesti org pertama yg aku bgtau🙂

Lepas bgtau iMee, kene bgtau mak aku lak. Bg lega skit hati org tua aku tu. Klau tak risau jer dia kat Sarawak memikirkan anak dia nie tak bekerja. Asik² call tanyer ada tak duit nak beli brg dapur, nak bg anak bini mkn, nak buat duit belanja utk cari keje. Tak terbalas budi mak aku kat aku selama nie…

Alhamdulillah, hamba mu ini bersyukur padaMu ya Allah🙂

————————————————————————————————————————-

Proposed Renumeration Package for

adi84.wordpress.com

Position Title: System Engineer

————————————————————————————————————————-

Total Salary before confirmation: RMX,XXX

Total Salary after confirmation: RMX,XXX

Bonus: Provision under Net profit Sharing Scheme

Probation Period: 6 months

Annual Leave: 14 days per year or pro rated (Eligible upon employment)

SOCSO: (Eligible upon employment)

Group Insurance Policy: (Eligible upon employment)

Transport Allowance: Per claim basis

Handphone Allowance: Company phone will be provided

Notebook: Provided by company

Broadband: Provided by company

Fully-paid Company Trip: Once a year

Traning & Certification: (Eligible upon employment)

Working hours: 8.30am – 5.30pm

Working Days: Monday – Friday

————————————————————————————————————————-

2 Responses

  1. Congrats Adi. Berbaloi menepis kata-kata orang yang perli-perli tu.

    I’m happy for you.🙂

Leave a Reply

