How Muslim are treated in America

Aku terjumpa video nie secara tak sengaja bila browse for video dalam Youtube.

Tajuk video tu mmg menarik aku utk melihatnyer.

Tersentak gak rasa bila tgk mcmana sesetengah org America beri reaksi pada cara layanan kat wanita Muslim. Tersangat racist….tapi racist dikatakann atas dasar patriotik.

Tapi in the end…kesimpulannya, not all American are racist😉 aku rasa bersalah pada diri sendiri sbb pernah berfikiran sebaliknyer….

Salute pada pakcik yg pertahankan wanita muslim tu😉 walaupun anak dia berperang di Iraq, dia still percaya bukan sume Muslim nie pengganas.

Salute jugak kat dua awek yg sanggup bertekak ngan penjaga kaunter.

Cuba tanyer pada diri kita sendiri, kalau kita di berada dalam senario tadi. Adakah kita akan membantu atau diamkan diri atau bersetuju ngan layanan sebegitu? “1Malaysia” kah kita?

.

p/s: seorang kenalan aku pernah duduk di Texas selama 2 tahun. Dari apa yg dia cerita, masyarakat² disana tak pernah racist ngan dia. Dulu 100% aku tak percaya. Skrg nie persepsi aku dah berubah.

Leave a Reply

