Outstation ke Kuching

Dua minggu lepas aku kene pergi ke Kuching utk satu meeting di kawasan Samarahan.

Rasa excited jugak ke sana sbbnyer; boleh jugak aku singgah ke rumah sedara-mara kan😉 . Tapi yang tak bestnyer, anak bini aku tak dpt ikut:( . Aku pergi sana pun atas urusan kerja. Klau pergi bercuti, mmg aku bawak. Pakcik & makcik aku kat sana sume asyik bertanyer bila nak bawak Rosyadah ke Kuching…..insyaallah…

Aku di Kuching cuma selama 2 hari saja & klau ikut perancangan; hari pertama: Meeting. Hari kedua: info gathering. Tapi semuanyer bejalan dalam hari yg pertama saja. So hari kedua aku free😀

Sempat jugak aku merasa makanan orang sana, mcm mee kolok, laksa sarawak, umai, tumpik, dan mcm² lagi🙂 lama sungguh tak mkn. Masa honeymoon dulu tak sempat nak merasa sume tu. Asik berjalan jer😛 hehehe

umai

tumpik

tak lupa jugak, ikan terubuk masin yang popular kat sana. Mmg serba tak kene klau balik semenanjung tak bawak balik ikan terubuk masin🙂  **ada yg bertanya psl harga. Kat pasar satok, ada bnyk perniaga. Harga biasanyer 3 ekor RM10. Tips: better amik yg mahal (2 ekor RM10 ke) psl lagi mahal, lagi fresh ikan tu😉

Trip ke sarawak kali nie mmg terpahat dalam sejarah bila aku terlepas flight balik KL😦 rasa nak menangis pun ada bila tak dibenarkan masuk ke gate pelepasan😦 serta merta terbayang wajah Rosyadah & iMee. Sebak wooo…

Nak taknak, terpaksa kuarkan duit sendiri utk beli tiket flight. Rm500++ jugak melayang. Nak buat mcmana, bende dah jadi.

Alhamdulillah, aku sampai jugak ke KL tepat pkl 12.30tghmalam.

Insyaallah, bulan Januari 2012, aku akan ke sana sekali lagi untuk presentation pulak. Mudah²han tak terlepas flight kali nie😛

One Response

  1. asslkm. sesiapa yang nak ke Kuching bole hubungi saya untuk sebarang info, khidmat kenderaan, sewa kereta dan pemandu atau tempat kediaman. saya menyediakan khidmat freelance kepada yang memerlukan hubungi saya 0128960679 Amat.

Leave a Reply

