Taman Burung Kuala Lumpur 2012

Sabtu yang lepas, aku bawa wife & anak aku ke Taman Burung Kuala Lumpur.

Kalau nak ikutkan, ini merupakan kali ketiga aku ke sini. Tapi untuk wife & anak aku, ini adalah kali pertama mereka.

Harga tiket untuk 2012 mmg sudah naik berbanding harga tiket tahun-tahun lepas.

Bawah nie adalah harga tiket yang terkini **mungkin akan berubah lagi T_T

***********************************************************************
Harga Tiket: (Bukan Cuti Sekolah)
– ►RM25 – Pemegang MyCard (dewasa)
– ►RM12 – Kanak² bawah umur 12 tahun
– ►RM45 – Warga Asing

Harga Tiket: (Musim Cuti Sekolah)
– ►RM30 – Pemegang MyCard
– ►RM15 – Kanak² bawah umur 12 tahun
– ►RM50 – Warga Asing
***********************************************************************

Bagi aku, harga Rm25 tu agak tinggi untuk dikenakan kepada warga tempatan. Mungkin boleh dikurangkan kepada RM20 sahaja, di mana bagi aku, adalah lebih berbaloi.

Bila harga tiket mahal, orang tempatan jadi takut nak kesana. Takkan nak harapkan tourist saja yang datang.

Mungkin management Taman Burung ada sebab tersendiri kenapa harga tiket dinaikkan. Apa2pun, aku harap, harga tiket tak mencecah RM30 di tahun yang akan datang…

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply

